Wij
merken tot nu toe niets van de onrust in Bangkok. Tenzij de
koersdaling van de Thaise Baht ten opzichte van de Euro ook een
gevolg is van die onrust. Voor ons is dat in ieder geval een gunstig
gevolg. Een koersstijging van 39 Bath naar 43 Bath voor één Euro geeft
per 1500 Euro een koerswinst van van 6000 Baht (39 B x € 1500 =
58500 B tegen 43 B x € 1500 = 64500 B). En voor 6000 Baht heb ik de fiets gekocht waarop ik vanmorgen weer
een rondje Pattaya reed. Het was mijn eerst rondje met pech omdat de
ketting eraf liep door een schakelfout. Het kon de pret niet drukken,
hij lag er weer snel op.
We
maakten er verder een rustige dag van, die ik gebruikte om weer eens
wat rond te Googelen naar de relatie tussen Angkor, Phimai en, sinds
Cambodja, Phrang Ku. Ik
vond al een keer een Wiki pagina, met de titel Ancient Khmer Highway,
over de 225 kilometer lange rijweg tussen Angkor en Phimai. Deze weg,
aangelegd door de Khmer, was de belangrijkste weg in die tijd. De weg
is nu overwoekerd door de jungle en is alleen zichtbaar op
luchtfoto's.
Er
bestaan ook nog weinig rusthuizen, kapellen of ziekenhuiskapellen uit
die tijd – alleen de uit lateriet of zandsteen gebouwde
constructies, alle houten constructies zijn weggerot. Het enige stuk
van deze oude weg dat op dit moment begaanbaar is, is de toegangsweg
tot Phimai.
In
google maps voerde ik Angkor en Phimai in, als -loop-route, om te
zien of de oude weg daar zichtbaar is. Ik zag er niets van, maar toen
ik Phrang Ku toevoegde viel mij wel iets op. De Route Angkor naar
Phrang Ku via Phimai is een kaarsrechte lijn. Ik heb nu het vermoeden
dat het vierde gebouw ergens op het verlengde van deze lijn moet
liggen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten